onsdag 24 juni 2009

Crashing Slow

Ja, nu, efter drygt ett år (senast jag laddade upp en seriös tavla på deviantART var i mars 2008), har jag äntligen fått upp motivationen till att måla igen. Motivation kanske inte är helt rätt ord, då det nog i grund och botten mer handlar om förslösad tid, att jag är uttråkad utan något band att spela med och har ingen egentlig daglig (eller ens nattlig) syssla. Men det är möjligt att det är just motivation även om jag tvekar och skyller på annat. Uttråkad är jag i vart fall och det har man ju i störst grad enbart sig själv att skylla. Hur som helst har det resulterat i två tavlor och det är fler på gång när jag väl fått masonit-skiva sågad. Skisserna till båda var dock årsgamla de med, men hoppas jag på något vis får inspiration till att även teckna mer snart.

Här är den senaste till världens, eller tja, 3-4 styckens, beskådning. Den jag gjorde innan finns på bilddagboken. Den här är nog det bästa jag skapat hittills. Men det säger jag allt för ofta direkt efter att jag avslutat något.

Jag funderar på en serie tavlor där de röda linjerna börjar/slutar på samma nivå och alltså ger allihop ännu mer sammanhang till varandra. Men då kanske det börjar bli för mycket tanke bakom linjerna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud vad jag älskar allt du gör.
Och spamfiltret vill att jag ska skriva in "pereting", visst låter det som namnet på en sexuell avvikelse? /koprofagbÿg