torsdag 2 juli 2009

Samvetet

Det fanns en gång ett fylle-projekt som gick ut på att spela in med billiga, ok - gratis, medel och begränsa sig till 60 sekunder. Har i princip bara använt mig av min stålsträngade gitarr, en gammal datormikrofon från mitten av 90-talet, ett par samplingar och ljudinspelaren (och jag kan väl påpeka att jag mycket väl vet att det går att göra inspelningsmöjligheterna längre än 60 sekunder i det).

Målet var väl att få ihop ett tio- tjugotal låtar så det skulle räcka till en demo som jag skulle skriva ut omslag till och ge till kompisar och sådär, mest för att det är kul förstås. Så som det ska vara med musik. Det hela hölls relativt hemligt och jag har nog inte ens på fyllan spelat upp det för folk då det börjat surfas. Mest för att jag ville att det hela skulle komma som en liten överraskning, men också till en del för att jag är osäker på dess kvalité.

Hur som helst så har det inte hänt så mycket med det sedan min mikrofon gick sönder, och det var 1-2 år sen. Önskar att min mikrofon ville återuppstå från de döda. Nu finns det en länk till 'Samvetet' i Stalk-listan och det vore ju trevligt med någon kommentar. Konstrukiv eller inte, uppmuntrande, förnedrande, ja, vad som helst. Men där har ni. Jag delar med mig. Blottar mig nästan.

6 kommentarer:

jenny kahra sa...

jamen jag tycker du ska göra plattor! för här hör jag inget,för mamma håller på å konsumerar vatten från kranen.helvetiskt. men samvetet det är bra!

nanna sa...

:D jag känner mig ärad då jag ju faktiskt kände till det här :P så du har fortfarande inte hittat micken? :(

nenalique sa...

16 test 2 är min favvo, men jag gillade samtliga! Hörde jag inte en hos dig? När du pratade om nynnandet.

Spamverifieringsskiten är inaudist.
Låter def. som en pervertion.

Miino sa...

När ska du fixa så man kan följa din blogg? :D:D:D:D KATTEN MUSEN TIOTUSEN

Zacharias sa...

Nena: Tack! :) Låten med nynnande är egentligen en annan grej, hör inte till 1-minutersprojektet, men är ändå Samvetet. Finns dock bara på kassett.

Miino: Du kan följa det genom att gå in på Instrumentpanelen > Bloggar jag följer > Lägg till. Den där följrutan som man kan ha på sin blog tar för stor plats...

PNTYSPNKS sa...

Jo för att seinfeld går 23.00 varje kväll på vardagar och jag har blivit beroende men jag var trött så tidigt och jag var tvungen att se ett avsnitt innan jag aomnade! Men jag höll mig vaken till 23 så det löste sig höhöhö!