tisdag 25 augusti 2009

The Space Ship Earth


Igår natt fortsatte jag på en av mina nygamla tavlor och jag är bekymrad över resultatet. Jag är inte nöjd och jag måste hitta något sätt att faktiskt bli nöjd med den, tills på fredag/lördag, då jag ska åka upp till min bror och måla detsamma i hans kök. Fast jag vet ju att det blir annorlunda med en vit bakgrund som det är i köket, men jag oroar mig ändå. Funderar på att döna upp en svart bakgrund på tavlan/skissen, så att den håller samma slags tema som de två föregående tavlorna jag målat i år så att den i alla fall hänger ihop med dom. Det är nog håret som gör att den känns fel. Hade behövt en tjockare tuschpenna. Om jag gör massa djävla färgskiftningar i håret kommer hon se ut som en djävla hippie/curry-goth, och det är jag inte sugen på. Tjockare linjer som sagt. Känns jobbigt. Fan. Visserligen gör (den felaktiga) vinkeln på skissen att det ser värre ut också. Yeah yeah.
Jennö proklamerade alldeles för sent att man aldrig målar på måndagar. Jag hade behövt den sanningen lite tidigare.


Uppdatering: Det svartnade. Håret känns fortfarande fel. Vet inte vad jag ska göra. Hilfe!

2 kommentarer:

nenalique sa...

Jag tycker att den är sjukt fin. Kom och måla hos mig! Du får boende och mat..och öl!

Zacharias sa...

Taxi maxi! Du har katter så du kommer isf får en tavla målad med snor och röda ögon :(