onsdag 16 september 2009

Fylleveckan

Grymt lyckad vecka. Började med årets sista brygganhäng, sedan en Totalt Jävla Mörker-spelning som jag mest gick på för att stötta det lilla som händer i Trollhättan vad det gäller punk. Innan TJM blev jag och Love medbjudna, av någon biffig tjack-hårdrockare, till en förfest och svepte där varsin öl och jägershot innan vi alla gick tillbaka till spelningen. Världens snabbaste förfest. Tappade bort gänget någon gång och satte mig utanför. Några alternativkids, som jag inte minns namnen på längre, kom fram och frågade om jag mådde bra. Det var rätt roligt och jag satt och pratade med dom lite och fick insikt i att alternativ-folk av idag är rätt lika det som fanns förr ändå. Betryggande på sätt och vis då det handlade mest om politik och livsstil. Träffade sedan Kicki och bjöd med henne till Gretas fest som skulle vara dagen därpå.





Vaknade såklart upp och var sjukt bakis med orkade styra upp resan dit någon timma innan tåget skulle gå och började där med min rom och cola. Fint att Kicki och Leo faktiskt hakade på. Festen var sjukt kul och Greta, och Gretas kompisar, är fan så bra folk! Dock blev jag såklart så djävla full att jag var tvungen att däcka någonstans. Fick låna Sepe-Malins säng och somnade fint. Blev sedan väckt och upphånglad och det var ju gött. Mindre gött att alltid vara så djävla packad att jag är inkapabel till att fortsätta. Tyckte på morgonen att det hade varit en bättre idé att göra något då fast hur man lägger fram sådant har jag ju inte en blekaste aning om plus att Greta kom in och lade sig mellan oss och Jenny satte sig på golvet. Hade nog blivit lite konstig stämning. Haha. Fast det var förstås djävligt kul att ligga där och skämta med dom. Fortsatte att läsa i Utmarken-zinet, som jag nog inte klarat av att läsa ut kvällen innan, och fortsatte att skratta. Hejdundrande kul det där.

Trodde jag skulle skita i Sofies fest och åka hem på lördagen. Men festandet fortsatte och det gjorde även lyckan. Curse of Millhaven hamnade dock väldigt mycket i skymundan, men det gjorde inte sådär jättemycket. Fortsatte att läsa lite ur min dödsroliga gröna bok för Greta. Det är roligt att jag skriver i den när jag är full och bitter. Gillar den påbörjade svaghets-listan som har en mening som inte ens avslutas. Fylla! Fick spendera den natten på ett golv hos "kivik" eftersom Greta ville knulla fast det blev ju inte så mycket av det då jag och Leo också hakade på. Haha. Jag kom dock på en raggningsreplik som jag fan ska ta och använda. Den funkade ju nästan för Greta. Två lyckade husfester på en och samma helg och båda i Göteborg. Det händer fa-an inte ofta.

Spårvagnsresa tidigt på morgonen och den sjukt bra planen att fortsätta med Kellys. Sagt och gjort. Där någonstans antar jag att idén med en hel veckas fylla föddes. Träffade Lina och Elin och det kändes grymt bra. Speciellt då jag innan resan till Göteborg tänkt att jag väldigt gärna hade velat träffa just dom. Kändes dock inte som vi var helt på samma nivå. Jag skulle bli full och dom skulle äta pizza. Jaja. Nästa gång! Påmindes även om att Indien-resan borde bli snart. Får se hur det styrs upp.

Måndag innebar förstås också Kellys med deras trevliga karaoke. Markus tre framträdanden förhöjde helt klart upplevelsen:


Åkte iväg strax innan kl 11 för att hinna med bussen till Burg men var för tidigt på plats och drog in på Old Corner för att hinna med ännu en öl innan resan så man blev ännu rundare under fötterna. Hann med, med 3 minuter till godo enligt Simon, och det kändes som djävligt bra timing. Speciellt av någon som inte har klocka. Djävligt kul festande på bussen, även om jag inte minns särskilt mycket. Uppvaknandet några timmar senare med att vara så djävla bakis var inte så kul och fortsatte ju nästan hela resan. Sova gick ju fan inte heller. Dessutom pajjade jag ena hörluren till min musikmaskin och sedan tappade jag bort den andra som fungerade. Orkade inte skriva, rita eller läsa. Misär. Istället fick jag lyssna på gubbarnas sexistiska/rasistiska skämt och så vidare och sitta och knyta näven lite i fickan. Inhandlandet av dricka var nästan en pärs men jag kom hem med ett gäng romflaskor och lite öl. För liten budget för det här, men får spara lite bättre till nästa resa. Hemresan gick bra tillslut när jag blivit tvingad att räkna ut min djävla "extravikt" som inte existerade så jag skulle slippa betala 170:- extra. Snubben trodde jag hade köpt 24 bag in box-vodkor. Nejdu. Efter det var hjärnan igång igen och fick lite alkoläsk som belöning. Här någonstans märkte jag också att jag tappat bort alla telefonnummer ur bröstfickan. Såklart var även chilin jag fått av Elin, genom hennes pojkvän Jens, borta. Det kändes surt som fan. Såg fram emot att testa den. Får försöka be om en ny även om det kommer ta emot lite.

Mitt enda foto från Tysklandsresan:
Sjukt synd att jag inte köpte en flaska, men jag hade inte råd och får helt enkelt spara mig till nästa resa. Mount Gay Rum! Handcrafted! Grymt!

Nu är det onsdag och jag har nog en vilodag. Som en söndag. Känns töntigt att det inte blir en hel vecka med fylla (som iofs hade fortsatt in på nästa vecka) men det händer ju fan inte ett skit idag. Imorgon blir det spelning och fredag och lördag hoppas jag att något kul dyker upp. Söndagen satsar jag på att vara med på quizen på Kellys eftersom specialarkategorin är "Wes Anderson". Jag kommer nog inte sätta något ändå, men det är skoj att försöka nörda och dricka öl. Hoppas det är någon som hakar på. Att vara ett ensamlag känns ju fan inte roligt. Om du som läser det här är i Göteborg ska du fan vara med. Speciellt om du är bra på sån där rockmusik som dom spelar där. Jag kan ju fan ingenting. Avalanches satte jag dock förra veckan och även filmfrågorna.

2 kommentarer:

nenalique sa...

wes anderson = jag hade lätt hakat!

hej tråkig kommentar.

eh...hej!

Zacharias sa...

Du är ju bra på musik också. Flytta Göteborg och börja quiz:a! :P

Hej, kul att få kommentar övh.

Eh.

Hej! :D