fredag 25 september 2009

Left Out In the Rain

Efter min helg i Göteborg märkte jag att min lilla gröna skissbok bildmässigt är rätt tråkig så nu på dagarna medan jag dönat igenom en djävla massa Star Trek: The Next Generation-avsnitt (inne på säsong 3 efter 1 vecka och det känns fan rätt bra gjort. Warp 7 typ) har jag också försökt ta tag i kluddandet. Hade en tanke förr med varannan sida text, varannan bild, och försöker nu realisera det. Konstigt att rita med blyerts bara. Sällan det händer.

På en sida försökte jag rita William S. Burroughs men det blev någon slags korsning mellan den gubben och Captain Picard. Kändes som en lustig blandning men förståeligt att jag blev influerad. På någon annan blev det en kvinna som inte har några glada tankar i sitt huvud (stackare!).

Lägger upp den bästa och den jag tänker fortsätta mer på med färg och tusch och grejer. Tänker att spiralen blir röd, konturerna på texten blir nog blå och resten får jag hitta på något med. Woo.

(Ikväll ska jag kanske dricka mig full och gå på typ kanske Backstage. Fast jag vet inte. Just i tillfället känns det inte så lockande. Men någon eller något kanske kan göra mig mer sugen. Hoppas på att Spy-Erich lyckas peppa mig.)

Inga kommentarer: