måndag 5 oktober 2009

What If I'm Wrong?

Dagen har spenderats i vanlig manér till största delen i min säng och soffa tittandes på Star Trek. Mitt favorit-Data-citat hittills har även passerat bland dagens avsnitt:

Sela: Excuse me, I'm just finishing up a speech. For you, Mister Spock. I rather enjoy writing. I don't get to do it very often in this job.
Lt. Commander Data: Perhaps you would be happier in another job.

Jag skrattade nästan så jag dog. Fruktansvärt roligt. Data är min hjälte.

Imorgon vankas det Witch Hunt, Against Empire och Fake Empire på Underjorden. Kommer bli gött som fan att se Witch Hunt som är bland de bästa crustbanden i mitt tycke. Grymt att nya plattan är släppt på Alternative Records. Synd att den känns mer som en standardskiva än den föregående som är helt klockren.

Om pengarna räcker så verkar det som att det blir minst en spelning per vecka fram tills november någon gång. Överflödigt att skriva, men det känns ju rätt djävla gött. Trökigt att jag antagligen går själv bara, men det har ju för mig egentligen aldrig varit något större problem. Vidare något tråkigt är att nu när jag bestämt mig för att gå på Joan Baez, trots priset, så är det (förstås) utsålt. Dock enbart en smärre förlust antar jag.

3 kommentarer:

Juules/Julia sa...

men damn zahchi! har du en blogg och allt :) fan va nice, skall läsa alltigopa, inte hunnit igenom mer än koll apå lite bilder än dock. men kul! försökte få tag på dig via greta härom helgen men du hade återvänt till t-town...
hoppas du har det bra och att allt flyter på, samt att vi ses snart! är så dålig på att styra upp saker, dåliga mig =( men jaja. kram på dig iaf! och vi hörs =)// julia c

//julia

MLI sa...

Men azz! Hur mycket ska hon ha för sina biljetter och vart spelar hon och varför är det slutsålt? :O
Och tack! Behöver fixa lite bilder att fylla upp den med dock! Hur är allt med dig.. EGENTLIGEN?

Zacharias sa...

Julia: Hur kom det sig att du hittade den? Facebook? ;P Att läsa igenom allt låter rätt jobbigt och onödigt, står inte mycket vettigt här. Tänkt ringa/sms:a dig ett par gånger via kompisars telefoner, men det verkar som att ingen har ditt nummer. Du kan väl maila det till mig så jag kan skriva upp det?

Emilie: Något på 500 tror jag och för att många vill se henne? :P "EGENTLIGEN" låter som att du tror att det är skit, men det är det inte. Jag mår bra, förutom arbetslösheten typ :) Vi har inte setts på sjukt länge :(