onsdag 18 november 2009

Jag är som en haggis - full av skit # 1

Nu är den här! Nu är den här! Nu är den här! Vad är det för något? Sveriges sämsta poesi-fanzine på den här sidan medeltiden: Jag är som en haggis - full av skit. Full av grammatiska fel, icke korrekturlästa texter, dikter på något som inte är mitt modersmål, temalöst dravel, tilltalande för pubertala ungdomar och illitterata odågor som inte vet bättre, oengagerande, trött, tam skit, illustrationer utan sammanhang, plagiat, lösryckta ord som låtsas bilda meningar och så vidare. Jag hade förmodligen kunna hålla på i en evinnerlighet. Det är inte heller så att jag är ödmjuk, så lågt skulle jag aldrig sjunka, jag menar vad jag säger (eller i detta fallet skriver). Så käft och köp ett exemplar som egentligen mest är en biljett till bokbålet där vi bränner upp vartenda ett av de sjuttio exemplar som finns!

Två av, de minst stinkande, dikterna har jag lagt upp här tidigare (kolla helt enkelt under etiketten "zine"). Nu ska jag nog "fira" (trots att häftningen måste göras om) med att tokonanera dricka öl och kanske även äta en pizza. Självfallet helt själv.

2 kommentarer:

Nina sa...

åh, baby, jag hade gärnat tokonanerat/druckit öl med dig! får fira någon dag när jag inte håller på på m15 tycker jag...

karin sa...

jag vill slå till och köpa ett ex tack!!