Koloni: Samara Lubelski

Min önskelista hade 2 punkter, med en 3:e, överstruken. Ett; bärs, två; beige. Ena gick ju helt klart i uppfyllelse. Födelsedagen blev väl knappt som jag trodde, men ändå över förväntan. Den borttappade kameran blev jag glad över att hitta, på ett djävligt dumt ställe, lagom till att Samara Lubelski skulle spela. Synd bara att det enligt mig var den sämsta av akterna. Kuupuu var helt klart bäst och vad jag ska säga om Swote vet jag inte riktigt. Jag gillar på sätt och vis hela den här grejen med att att spela in sig själv live och loopa och hålla på. Men det känns som att varannan konstellation på Koloni gör det och lägger till lite mysko ljud och okonventionellt hanterande utav sina instrument. Tycker det känns ganska...enkelt. På ett tråkigt vis. Enkelhet är ju sällan något jag avfärdar som dåligt. Kuupuu lyckades dock skapa en skön stämning även om kritiken delvis är riktad mot även henne. Känns jobbigt att jag inte är impad. Jag är nog fruktansvärt tråkig. Hur som helst var kvällen djävligt fin. Egentligen har jag ju ingenting alls att klaga på. Fick ju bli ordentligt full samt bönusen att se tre akter framföra musik live.



Planen är ju helt klart att se Brightblack Morning Light imorgon, möjligtvis gå på Victims på fredag och till sist ännu ett Koloni-arrangemang på lördag. Sedan vore det ju inte alls dumt att avrunda skiten med pizza på Kelly's på söndag.

(Milanoplanerna verkar ju ha gått i stöpet. Undrar var jag ska finna någon kul människa att vara arbetslös och dum i huvudet med.)

Kommentarer

nenalique sa…
jag var tvungen att ge krystof 2500, annars hade jag hakat såååååå lätt!
men fan, kan vi inte dra någonstans i januari?
Möjligt, får kika lite på vad det finns för band som turnerar i Europa som man kan stalka ;D

Populära inlägg i den här bloggen