Woody West: Brightblack Morning Light

Tyckte det var bra. Mitt minne av det är monotont, improviserat & skränigt. När jag lyssnar igen känns det mer strukturerat än vad jag kan minnas. En tråkig sak var att enda sättet de kunde avsluta en låt på verkade vara att döna på extra mycket och sen sluta. Man ville ju ha mer av det liksom. Grejen att ha massa päls på syntarna etcetera kändes ju charmig...MEN politiskt korrekt som jag är fick jag ju lite avsmak eftersom det säkerligen var riktig päls, men fuck it. Avslutet fick inte plats på YouTube på grund utav gränsen på 10 minuter. Danielle Stech Homsy spelade först och det var också bra och mer traditionellt är Brightblack. Två låtar på ukulele (om jag inte minns fel) och två på gitarr. Fyllan denna veckan var rätt extrem så jag hade behövt en sidekick som kunde lägga saker på minnet åt mig (eller att jag helt enkelt skulle skrivit ner något på fyllan, vilket förstås skulle varit mycket roligare).





Update: Bandet i fråga bad mig ta bort videon från YouTube, vilket nu är gjort. Tyvärr!

Kommentarer

Anonym sa…
Kul att konserten varade längre än den i Stockholm. Nabob blev förbannad på ljudet och drog efter vad som väl får kallas för två låtar. Trist, för det var lovande. Argare än på skiva. Besserwisser som jag är kan jag inte låta bli att påpeka att damen med ukulelen inte är Rachael Hughes utan Danielle Stech Homsy. Vapendragaren Hughes är tydligen väck i skogarna nånstans och inte med på europaturnén.
Jag tänkte väl att det inte var det då hon inte alls såg ut som jag sett henne på bild men gick efter en recensent som skrev att det var det. Dumt av mig. Tack för rättningen!
Anonym sa…
Och tack för klippet! Glömde bort det i ivern att få påpeka.
Haha, ingen fara. Jag gör det för att jag tycker det är kul! Tack för uppskattningen!

Populära inlägg i den här bloggen