onsdag 27 januari 2010

MST3k-kväll: v. 04 - Slime People & Minsestronesoppa

Färre deltagare men fortfarande ack så trevligt och jag gillar mina enkla och sunkiga soppor. Slime People var så djävla hemsk. Nästan hela filmen utspelade sig i en tjock dimma så man såg knappt något och brudens djävla skrik gick nog inte enbart mig på nerverna. Gillade dock dräkterna på "slime people" som inte var ett dugg slemmiga utan såg snarare ut som Fantastiska Fyrans "The Thing"...med puckelrygg och spjut. Nice! Scenen med geten var fan minnesvärd också. Vad håller filmskapare på med egentligen?

~"This is how I keep track of time, cityboy" är nog den bästa kommentaren jag hört i år. Fast man måste ju förstås se och höra det för att förstå.

Nästa veckas rymdfilm, Project Moonbase, med en saboterande kommunistspion verkar ju lovande. Ha ha. Dock tror jag ändå att Robot Holocaust kommer toppa den.

Minestronesoppa

2-3 liter vatten
3 dl röda linser
2 paket passerade tomater
1 gul lök
4 morötter
3-4 vitlöksklyftor
4-5 dl pasta
Oregano, basilika, svartpeppar, salt

Häll vatten, passerade tomater och kryddor i en kastrull. Hacka löken och skiva morötterna och häll i tillsammans med linser och låt koka ungefär 10-15 minuter. Häll sist på pastan och koka vidare tills pastan är färdig.

Nu har äntligen spelningarna kommit igång i Göteborg igen och det vankas djävligt mycket bra. Närmast ligger visserligen Bittra Miner, Ein, Zwei, Die och De Høje Hæle som jag inte är så värst peppad på, men kommer nog bli kul tack vare sällskapet. Möjligtvis Spatt på fredag men definitivt Utmarken, två Koloni-arrangemang samt GIFF. Det kommer bli en för djävla bra (och alkoholstinn) vecka!

Inga kommentarer: