fredag 15 januari 2010

MST3k-kvällar: v. 02 - Smygstart

Det verkar som att jag, istället för att gå på tre grymma spelningar den här veckan, har spenderat dygnen framför film och Betapet. Inte riktigt lika värt...alls, men ändå rätt trevligt. Charly och Don't Look Now är värda filmer men Nightbeast (Troma i alla ära men det här var inte särskilt underhållande) var väl bottennappet för denna veckan. Ikväll, istället för Fire! på Nef, har jag och Nina smygstartat MST3k (Mystery Science Theater 3000) & soppa-grejen jag tänkt ha i min lya. Någon slags nördig rutin som kanske lockar hit i alla fall en eller två vänner. Förhoppningsvis kanske någon mer. Det blev en ihophafsad och djävligt enkel grönsakssoppa och andra avsnittet i första säsongen, La Momia Azteca Contra el Robot Humano, och titeln säger ju verkligen allt. Underbart dålig rulle. "The Human Robot" (utan knän) var ju en värd diskussion, "mänsklig robot" är väl en motsägelse, eller? Nästa MST3K blir på tisdag runt klockan 6. Smygstarten var djävligt trevlig, tror det kan bli en bra grej av det här.

(Hela receptet känns onödigt, men jag jag vill ha med det p.g.a. någon slags ådra i mig som vill ha allt komplett, då jag kommer fortsätta med hela sopp-grejen och ha med recepten.)

Enkel grönsakssoppa

Några liter vatten
6 potatisar
3 morötter
1 gul lök
1/5 vitkål
1 buljongtärning
3 vitlöksklyftor
salt, svartpeppar, vitpeppar, dragon, basilika & salvia

Skär potatisen i bitar, skiva morötterna, hacka lök samt vitlök och grovhacka vitkålen. Lägg hela skiten (kryddorna också apskaft) i vatten och låt koka tills det känns färdig (mjuk potatis brukar vara ett bra riktmärke om du inte varit i ett kök tidigare).

Det känns som att jag kan förlora läsare i och med det här inlägget, men man får väl helt enkelt tåla att min blogg är mångskiftande. Spelnings-filmandet är långt ifrån slut, men det är inte heller mitt målande, zine-skapande eller matlagande.

2 kommentarer:

Nina sa...

räcker det inte bara med mig? :p

Zacharias sa...

Klart du räcker, men det blir ju inte sämre med fler!