Pustervik: Djuret & Pascal

Egentligen hade jag hellre sett Poppets och Vit Päls men jag gick för en gångs skull på den stigen där vännerna finns istället för mitt vanliga rejs och hamnade på Pascals spelning på Pustervik. Absolut inte något jag vanligtvis hade pungat ut 140 djävla spänn för men ibland får man väl ställa upp och jag hade nog en kul kväll. Blev förstås helt fruktansvärt full och minns knappt något. Mattis, som satt och spydde i en ica-kasse under större delen utav bussfärden hemåt, var ju inte den enda som tömde sitt maginnehåll under kvällen. Underligt att jag minns hans spya men inte min egen men tur är väl det.

Kom aningen sent till förbandet, som jag inte ens visste vilka det var förrän nu när jag sökt runt lite och kom fram till att dom kallar sig för "Djuret". Förstår inte ens varför jag bemödat mig med det. Det första jag såg påminde mig på något vis om Olle Ljungströms gamla band Reeperbahn...fast en dålig version utav det. Sedan lät sångaren som Håkan Hellström och vem fan orkar med den skiten?



Pascal har jag inget minne utav mer än att det känns som att det var bra. Videorna får väl tala för sig själva.











Det vore en lögn att påstå att jag dagen efter ens funderade på att gå på Local Oafs och Tinner på Truckstop Alaska men det känns inte som en så särskilt stor miss heller. Får se om jag orkar med något (Spatt) på söndag istället.

Kommentarer

hannnnnnnnnes sa…
Vit Päls var pinsamt dåliga, så du missade inget.
Skönt att veta det så jag inte försöker reparera att jag "missade" dom då dårå. Synd att du fick uthärda det...
Anonym sa…
Djuret-sångaren låter ju onekligen lite håkan men själva låten är ju fan svinbra!
Nä, fan, jag gillar inte Djuret alls. Det är för glatt, svängigt och poppigt. Usch.

Populära inlägg i den här bloggen