torsdag 4 februari 2010

SJ i mitt hjärta

Det första jag slogs av på morgonen var när jag loggade in på vårt älskade Facebög och såg att Golden Ghost och Viking Moses skulle spela på Café Ana. Jag började minnas spelningen på Galleri Oro för några år sedan och min opepp för att åka till Göteborg försvann i hastig takt. Även om jag tyckte Viking Moses var lite tjôtig tyckte jag att det skulle varit kul att se igen men var förstås mest pepp på det gyllene spöket och Tread New Traumas som på Myspace påminde en gnutta om Erase Errata. Kändes ju verkligen som en hård smocka i nyllet när man peppat upp sig och det inte kom något tåg när man stod där på perrongen tillsammans med andra uppgivna icke-resenärer. Så nu skriver jag alltså en blog om en spelning jag inte tog mig till. Hur djävla värdelöst är inte det?

Det hade ju även varit kul att se hur Truckans gamla lokaler förvandlats men ska väl ta det någon annan gång. Får bota frånvaron från spelningen med att lyssna på Golden Ghosts demo som jag köpte på spelningen som jag var på. Hade fan velat ackompanjera det med att röka knark men det har man ju inte heller. Får lägga krutet på att gå på bio och Koloni på egen hand imorgon igen. Skitliv.

Inga kommentarer: