torsdag 25 februari 2010

Your Fingers Burn #3

Vaknade upp och hämtade in posten som redan åkt ner i lådan. Hittade ett brev från min a-kassa och tänkte inte så mycket mer på det, ännu en inbetalning liksom. När jag senare, till min förfäran, öppnade skiten läste jag att jag enbart hade 36 dagar kvar tills jag skulle bli utförsäkrad. Djävligt mörk dag. Att ställa in Ikons igår, efter att insett hur mycket pengar jag var back, var ok. Att nu inse att jag inte kommer få så mycket mer pengar känns ju inte alls lika bra. Speciellt eftersom jag verkligen ville se Air Waves men har varken pengar eller humör för det. Con-Dom lär jag väl också skita i. Tyckte det var surt att missa Modorra (och Pyramido) eftersom det skulle krocka med nämnda Con-Dom, men nu, när jag missar hela djävla helgen. Helvete. Mina planer för sommaren verkar ju vara i spillror dom med. Vad ska jag ta mig till? Kan någon vara bussig och ge mig ett jobb? Det råkar ju vara så att jag är tokigt bra på det mesta, så det är ju bara att anställa mig.

Eftersom jag inte hade någon bok att läsa och inte hade någon spelning att gå på så gjorde jag klart en blandskiva åt en vän. Det enda som ens snuddat vid kreativitet sedan november. Uh. Just nu känns det mest rätt ovärt.

01. 13th Floor Elevators - Tried to Hide
02. The Feelies- Moscow Nights
03. St. Thomas - Bookstore
04. Graham Nash - Military Madness
05. Lightning Dust - Castles & Caves
06. Wavves - Weed Demon
07. Human League - The Things That Dreams are Made of
08. Mattias Alkberg BD - Fyllskalle
09. Art Brut - Formed a Band
10. The Wipers - So Young
11. Entrance - Lost in the Dark
12. Woods - The Number
13. Black Mountain- Don't Run Our Hearts Around
14. Wooden Shjips - We Ask You to Ride
15. Sagor & Swing - Rymden på 50-talet
16. El Musico - Lonesome Traveller's Autumn Song
17. The Warlocks- The Valley of Death

Är man inte glad själv kan man väl försöka göra någon annan glad, eller?

Inga kommentarer: