Oceanen: Span, Rapparns Pôjk, Den Stora Vilan, Graveyard

Märkte visst att jag glömt skriva klart och lägga upp det här inlägget, hrm.

Inställt Uran utan någon information om det var ju djävligt ovärt eftersom det var så jag lurat med mig två vänner, och även därför jag gått dit, men what the heck. Att det dessutom tillkommit ett eller två andra band gjorde ju allt extra förvirrat. På hemvägen mötte man ju iaf någon trevlig skallepär och glajjorm med Discharge målat på skinnpajen och det visade sig att han var tjommis med Uran. Enligt denne så hade dom ställt in för att dom åkt till Dalarna för att visa upp ett djävla barn. Hoppas fan för Uran att ungen är snygg eller ett geni av något slag, annars var det en fett ovärd anledning. Vad är det här nu, 5:e gången jag, av någon anledning, missar Uran? Bedrövligt!

Första bandet var grymt och påminde mig lite om Dag Vag på något sätt, fast jag har ju lyssnat otroligt lite på det bandet. Enda titeln jag minns med dom är "Dimma". Aja. Skit-tuff nörd-organist är nog det jag minns främst...och att det var bra. Antar nästan att det här skulle vara Urans ersättare. Minns inte vad dom hette, så om någon vet är det ju bara att hojta till. Vore ju trevligt så man kan hålla koll på om dom ska spela igen också...
Update: Bandet som spelade hette Span. Stort tack till Christian för det!


Någonstans emellan så var det någon rappare som stod på scen och det var rätt trôkigt. Någon enstaka kul formulering eller så men överlag kass svensk vardags-rap. Beatsen var ändå ok (för mig att det var rätt mörkt, grime-aktigt antar jag)...men jag tycker att röst och framför allt text är det viktigaste i hip-hop (vilket vilken sansad person som helst borde), så det räcker nog för att förklara att jag inte tyckte det här var bra alls. Dessutom så ville publiken (hans polare verkade det som) att han skulle köra ett extranummer. Det blev en repris på första låten...a capella.

Den Stora Vilan är bra. Påminner lite om Sleepy Sun men lite lugnare och inte lika utflippat. Mer blues/country än psych, så egentligen påminner det väl mer om Grateful Dead.


När jag på morgonen insett att det var gamla skolans blueshårdrockar-Graveyard som spelade (hade inte reagerat på att det var det Graveyard innan då det är ett så platt namn) så blev jag ju rätt djävla pepp på att få se både dom och tidigare nämnda Uran, men hela besvikelsen och svårigheten att se något över alla långa djävla hårdrockare och tröttheten gjorde att jag inte orkade stå allt för länge för att kolla på det. Dessutom var en polare lite nere så det var lika bra att gå därifrån. Bra och kul att få filmhjälp också, så tack till Ida för det sista klippet!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen