Pustervik: Times New Viking

Jag var helt beredd på att betala 140 pengar för att se Times New Viking även jag redan tycker att en hundring brukar vara nog så dyrt. Att det senare visade sig vara gratis (eftersom enbart 2 personer köpt biljetter) gjorde ju inte mig ledsen i ögat. Faktumet att det var skitbra gjorde det ju inte heller mindre värt pengarna man inte betalade (fastän synthen kunde varit lägre eller gitarren högre, men egentligen har jag inget att gnälla på alls). Tremanna-band är nog dessutom min favorit av någon anledning. Synd att dom ställde in sin spelning på förra årets Primavera Sound, hade ju inte varit dumt att ha upptäckt dom för ett år sedan istället för en vecka innan dom spelar.

Några gånger fick ändå ölsuget förturen framför att stå och se på skiten och jag stod och skrek efter öl i baren utan att personalen hörde mig. Lite lustigt med tanke på den tystlåtne och försiktiga person jag är. Det kändes som att jag var femton och hade moppe. Jag gillar öl.

Insåg att jag kan gnälla på töntiga kompisar man har som tyckte det var kass men ändå köpte skivor...(och kamraten som faktiskt tyckte det var bra är töntig för att han skaffat flickän och jobb).








Global Falafel Appreciation Day firades, dagen därpå, på Café Hängmattan med två utav Pärleportens-snyggingar. Djävligt värd buffé med gudomliga falafelbollar. Saknaden utav Salwas Falafel Express glömdes bort för ett tag. Började på morgonen även på korthistorian för del två utav fanzinet. Ett försök på någon slags kiosklitteraturs-sci-fi-bögporr. Ska bli kul att se hur det blir när det är färdigt. Har väl nästan skrivit klart halva. Men som Gretard påpekade, och jag själv också tycker, så borde det egentligen bli en serie. Bara det att det är så djävla jobbigt att rita. Fyfan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen