Koloni: Tsembla & Little Claw

Mitt första besök vid "Kulturhamnen" sen efter Truckstops flytt eftersom jag, som jag tidigare skrivit, missade Golden Ghost-spelningen. Rätt underligt att inte se det fullpackat med nitvästar och karate-fylla, men ack så trevligt. Dock stod jag väl själv för en rätt hård fylla och hörde några dagar senare om onödigheter och klavertramp. Det hör väl till antar jag. Fortsatte ju även så resten av helgen...

När jag gick in på Tsemblas myspace-sida såg jag att hon hade Kuupuu som vän och det räckte för att jag inte skulle behöva lyssna på låtarna hon lagt upp. Fördomsfull som jag är, men jag hade ju inte fel i att det var liknande musik. Tyckte inte det var dåligt (vilket inte Kuupuu heller är) men det är så sällan jag är sugen på att lyssna på den här typen av långsam, "halv-konstiga ljud"-experimentell musik. Speciellt när det saknar något visuellt. Hade passat så bra med någon stor projektion i bakgrunden.


Jag som tyckte Times New Viking, som jag såg tidigare i veckan, var bra. Riktigt bra till och med. Little Claw krossade dom totalt, som Hannes uttryckte det. Kan inte annat än att hålla med. Med den lätta industri-touchen att ha ett gammalt element på ett klaviaturställ och banka på det...med maracas och tamburin! Underbart. Tycker nog den bilden utav dom summerar hur de låter. Kan till och med gå så långt i mitt hyllande att jag skriver att den där bruna medeltids-poncho-klänningen-whatever var snygg. Enda negativa var fan att jag spenderade allt mitt guld på öl och hade således inga pengar kvar att köpa skivor för och det grämer mig som fan. Får hoppas på att dom kommer tillbaka snart helt enkelt.









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen