P3-Live Sessions: Makthaverskan & Bye Bye Bicycle

Eftersom jag och min vän Simon hade så god tid på oss innan spelningen tyckte Simon att vi skulle ta och promenera bort, vilket jag såklart tyckte lät som en strålande idé. Vårpromenad med öl i näven slår ju aldrig fel...tills nu. Kom fram till mötesplatsen 5 minuter efter utsatt tid utan att det fanns någon där. Som tur var visste vi ju vart det skulle vara och tog oss dit. Porten stod tyst och låst. Allt kändes som ett dåligt skämt och vi skulle försöka få tag på producentens telefon-nummer, men innan vi hann ringa henne hörde vi applåder och Makthaverskan började spela. Fan skulle dom på först för? Aja, vi satt stilla kvar på bänken utanför och drack våra öl och avgav ironiska applåder efter låtarna. För att inte Simons Göteborgsresa skulle vara helt i onödan gick vi in för att se vad det andra bandet hade att ge...vilket inte var så mycket. Visst att dom var duktiga på det dom gjorde, men även om någon är helt makalöst duktig på att forma hundskitar till byster av gamla diktatorer kommer jag ju fan inte gå och köpa det. Även om jag blev lite lockad av mitt exempel nu så går nog poängen ändå fram. Det här var ungefär så långt ifrån hur jag anser att musik ska låta att jag hoppas att Bye Bye Bicycle skäms varje natt när dom ska försöka sova.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen