Shake, Rattle & Roll: Lust for Youth & TV Ghost

Hade en alldeles för seg uppstart för att hinna med en visit på Systembolaget. Blev glad och förvånad när jag hittade två vapendragare på Trollhätte-stationen med en ryggsäck som såg packad ut. Till min förfäran hade båda två blivit nykterister och hade förstås inte heller öl till mig i väskan. Vilken djävla trippel-besvikelse. Kom i alla fall i lagom god tid till Göteborg och Mitt Andra Hem där spelningen, ursprungligen, skulle äga rum. Enbart för att höra att den blivit flyttad till Utmarken. Förstås efter jag köpt en öl. Visserligen hade jag ändå köpt en, fast över gatan istället. På sätt och vis glad över att det skulle bli på Utmarken istället drack jag min öl men kände samtidigt att det var synd att man inte skulle kunna gå till Kelly's eller dylikt efteråt.

Efter ölen tog jag mitt pick och pack och stack iväg till stället eftersom jag inte hade något annat för mig. Tänkte att jag ju kunde sitta där och dricka ett par bärs. Förstås fanns det ingen öl och jag var den enda, utom herr arrangör, som var där. Dock guidade han mig till pizzerian där Utmarken-folket satt och drack öl och det var skönt att få i sig några, i gott sällskap, innan spelningen så man slapp gå torstig.

Och vilken djävla kalas-spelning det blev sen! Lust For Youth blir bara bättre och bättre för var gång och körde även en ny låt den här kvällen. TV Ghost avslutade och var sjukt bra dom också. Önskar bara jag hade haft i mig 1-2 öl till så hade det varit helt perfekt, men det var inte långt ifrån ändå. Utan att behöva tänka efter vad jag egentligen sett det senaste så är det här, tillsammans med Little Claw, en av de bättre spelningarna på ett tag.











Efter dom två senaste spelnings-inläggen insåg jag att jag börjat censurera mig själv. Skriva vagt om saker som hänt men utelämna det viktiga. Något jag lovade mig själv, när jag startade bloggen, att inte göra. Dock blir det ju lätt djävligt dumt när man närmast är säker på att personer det handlar om, eller deras vänner, läser det man skriver. Fy fan! Får helt enkelt hålla mig från att göra bort mig i fortsättningen så jag slipper exkludera saker.


Kommentarer

Marko sa…
Mig får du gärna skriva skit om. Sånt rinner av mig på två röda. I plugget kallades jag för uttern
Allt skit du sysslar med skriver jag ju ner på http://jaghataruttern.blogspot.com

Populära inlägg i den här bloggen