Primavera Sound: Fredag

Var ohyggligt bakis och trött den här morgonen och det resulterade i att när jag stigit upp ur sängen gick jag ut till vardagsrummet och lade mig i soffan och sov istället. Det slutade i att jag missade hela Cuerpos spelning förutom 2 låtar. Rätt surt eftersom jag peppat rätt hårt på det efter att ha lyssnat på deras myspace. Någon slags gamla skolans gåffig post-punk. Spaniens Makthaverskan? Näää, ha ha. Fett bra var det lilla jag hörde och jag ser fram emot demon som jag tror skulle komma ut i september/oktober om allt går som beräknat.


Scout Niblett. Det känns ju alldeles för simpelt av mig att referera till detta men det får gå. Det är ju inte så att någon läser min djävla blog ändå. Tycker det stundtals känns väldigt PJ Harvey utan att plagiera. Med andra ord är det ruggigt bra. Svajigheten beror inte på filmarens nivå utav nykterhet.












Strax efter Niblett slutat sitt set var det bara att traska vidare till Ganglians som skulle köra sin första spelning för festivalen (det skulle även bli en unplugged och en i parken som jag såg fram emot lite mer). Det var en go spelning men inte överdrivet spännande egentligen. Inget att direkt gnälla på men inte mycket att hurra för heller. Hört en ganska rolig historia om den scenansvariges magväska vid den här scenen för övrigt. Oj oj.




Som vanligt var storbanden tröliga. Pixies, eller Frank Black borde man nog skriva, gick jag ifrån efter ett tag. Wire var också rätt gamla men Wilco var ändå hyfsat bra. (Näst) Sämsta jag hamnade på under hela festivalen var nog fan Condo Fucks. Hur fan tänkte jag där egentligen!?

Top 3 för fredag:

3. Cuerpos
2. Shellac
1. Scout Niblet

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen