Primavera Sound: Söndag

Real Estates park-spelning var något jag peppade otroligt mycket på redan någon månad innan och trodde det skulle bli årets bästa Primavera Sound-spelning. Sjukt bra och inte långt ifrån, men på min topplista i slutet av det här inlägget kan man ju se hur det gick.











Dum Dum Girls var djävligt dåliga men öppnade, enligt John, med en GG Allin-cover vilket känns som att dom vann lite cred på ändå. Jag har dock ingen koll alls på om det är sant eller inte då jag inte lyssnar på den djävla gubben. Efter det blev det ett djävla fylleslag som involverade bland annat palmklättring och fontän-moshande. Båda delarna stod John för.

Och tillslut en top 5-lista över hela festivalens band. Tidens tand har ändrat lite på det. Under festivalen låg andraplatsen på första och vice versa.

Top 5 overall

5. Thee Oh Sees
4. Shellac
3. Real Estate (söndag)
2. Comanechi
1. Scout Niblet

Cuerpos får ett hedersomnämnande. Önskar jag hade sett hela spelningen men var som sagt sent ute. Vidare så vet jag fan inte vilket som var sämst, Slits eller Condo Fucks. Det lutar fan ärligt talat åt Slits. Fy i helvete vad pinsamt dåligt det var.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen