Koloni: Ignatz, Ducktails & Arrington de Dionyso's Malaikat dan Singa

Kändes på något underligt vis som ett bluesigare, och kanske lite ärligare, Wavves. Känner att det var världens sämsta beskrivning, men det var hur det enligt mina minnesanteckningar kändes på spelningen. Och när jag skrev blues tänkte jag mer på gammal akustisk sådan än elektrisk, vilket även det är underligt med tanke på elgitarren och pedalanvändandet. Kanske var det spelsättet. Tyckte hur som haver att Ignatz var bra.


Efter det följde Ducktails som i princip körde halva setet elektroniskt och resten akustiskt. Vanligtvis hade jag nog kanske tänkt på spelningen som väldigt go och laid back, men tyckte det mestadels faktiskt kändes tråkigt och oengagerat (till skillnad från föregående akt). Synd när jag egentligen tycker Ducktails är bra. Även om jag hade rätt höga förväntningar så var det nog inte det som sumpade det.


Att jag verkligen inte vet vad jag ska säga eller tänka om Arrington de Dionyso's Malaikat dan Singa känns på något vis väldigt bra. Djävligt underligt men det var ju så långt ifrån bra att...ja. Jag vet verkligen inte. Kändes lika mycket vediskt som uppstakad kraut och post-punk och System of a Down. Lustigt nog använde även Hannes SOAD som referens: "System of a Down hade iaf skor på sig" och det sammanfattar väl det här på något sätt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen