Punkterad: Bittra Miner & Lars Adaktusson

Alla med något djävla vett i skallen hatar Henriksberg. Varför dom har en punkklubb där går mig över huvudet. Att dom dessutom alltid sätter upp så spridda spelningar gör mig inte klokare. Oftast ett bra band och resten något man inte skulle vilja synas i samma stadsdel som. Den här gången har dom ju prickat in två stycken bra för ovanlighetens skull.

För min del räckte det att höra Saturdays Heroes bort till bordet man satt. Visste redan från början att det inte var något jag skulle gilla men tycker ändå det är synd att jag inte hade orken till att veva fram kameran och dra in en låt. Hade ju inte varit första dåliga bandet som jag lagt upp något med. Tror det lät som någon slags party-punk/oi whatever. Hade säkert "folk-influenser". Vem bryr sig liksom.

Deras lo-fi-aktiga punk på svenska går alltid hem hos mig och Bittra Miner har ju varit med ett par gånger tidigare i bloggen så dom behöver egentligen ingen presentation.










Ännu ett band som varit med tidigare är kvällens nästa; Lars Adaktusson. Också dom från Göteborg med spelar dock lite hårdare och snabbare. Bra grejer här med fast lite mer traditionellt stöpt.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen