Truckstop Alaska: Strändernas Svall, Ikons & The Skull Defekts

Stack först till Kelly's lite halvtidigt och drack öl. Blev rätt full och trodde klockan blev mycket och smet iväg till Trucken som såklart var låst eftersom jag var där tidigt. Det är smart att inte kolla på klockan. Dock var det någon födelsedagsfest där så jag blev insläppt ändå och fick lira lite Super Mario Bros. III i entrén. Rätt värt trots allt. Ha en liten paus sådär. Men man längtade ändå till ölen och när det väl blev officiellt insläpp så blev jag ju tillslut kanonfull.

Strändernas Svall var för mig något nytt och jag kände mig inte helt bekväm i gitarrspelandet men det höll sig ändå på rätt sida av bra-/dåligtskalan. Kändes lite som trumonani stundtals men även det höll sig tillräckligt repetitivt för att vara mig till lags. Ska bli kul att se dom i fortsättningen. Tänkte spela in, men hann inte få upp kameran innan dom slutat. Vissa band borde verkligen köra något stycke mer än vad dom gör...Dessa körde enbart två låtar. Visserligen säkert kring 10-minutersstrecket båda två.

En vän beskrev dom, innan jag såg dom första gången, som ett krautigt The Jesus & Mary Chain (vilket låter som orgasm i mina öron). Såg dom flera gånger och sedan släppte dom en skiva och någon sa att dom lugnat ner sig lite. Något som gjorde mig väldigt orolig för hur det skulle låta och jag höll mig undan från att se dom. Visserligen stämmer det att dom inte var lika skräniga nu men väldigt mycket mer samspelta och jag gillar verkligen hur dom låter nu bättre än förr...i varje fall vad jag kan minnas från hur det var förr. Snygga projektioner och jag tror dom dessutom avslutade med att köra en cover av 'Little Doll'.


Lustig att en tjajj framför mig kollade på mig med en underlig blick när jag sade "Bögigt med maracas". Dåligt "skämt" men ja. Tror jag skrek efter "If You Tolerate This Your Children Will Be Next" på grund utav att någon i bandet hade en Manics-tischa. De här två sakerna beskriver väl ungefär grott-nivån jag låg på den här kvällen.

Sista bandet orkade jag tillslut inte se. Men dom är ju hyfsat bra. Blev heller inget filmat.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen