Brew House: Pere Ubu

Tomt på folk, sittplatser, 50-kronor för en äcklig öl i plastmugg och så vidare. Det borgade så att säga inte som någon total upplevelse. Men det vände så fort Ubu satte igång. Djävligt nöjd att jag tog mig i kragen och åkte på det. Kanske inte i sin helhet en av de bästa konserterna jag varit på, men helt klart bland det bästa jag sett. Det är trots allt skillnad.

Gillar verkligen att David Thomas avbröt en låt i mitten för att bandet inte brötade på tillräckligt. Sa att det inte spelade någon roll eftersom det var så djävla liten (och tråkig) publik. "Stop! Since there's nobody here we're gonna practice this. On the chorus, when we get to that lead, you two ROCK! You keep LOUD! ". Skämtade djävligt mycket och drack slut på sin plunta och x antal öl. Bra grejer. Tyckte vid första anblicken att han förlorat lite av sin pondus, men det hade egentligen bara blivit större. Vilken hjärna den mannen har. Gick delvis på spelningen för att förhindra eventuella krockar på Primavera Sound, men efter den här upplevelsen vet jag att jag garanterat ska se dom igen istället.













Kommentarer

Anonym sa…
Hängslen.

Populära inlägg i den här bloggen