N3: Mine to Keep & I'm Kingfisher (Thomas Denver Jonsson)

Kvällen började med någon nervös tjomme som babblade om inspelningen av sin låt och spridningen på Facebook och hur fantastiskt det är att alla (studio, tekniker, tryckeri etc) ställt upp gratis eftersom alla intäkter skulle gå till uppbyggnaden av något på Breivik-ön. Gäsp. Talet innan han framförde låten, där halva texten (den bra halvan) löd "la la la", var längre än själva låten. Efteråt proklamerade han att han inte hade tid med mer då han var tvungen att stressa iväg till Arvika där han skulle bli intervjuad. Men grattis. Hej då.

Jag tycker inte Mine To Keep riktigt har lyckats hitta hel rätt än. Inlevelsen finns där, men det hela känns på något vis statiskt. Medan Kingfisher med enkelhet trollbinder med sitt gitarrspel, så låter just klaviaturet här i mina öron trött. Textmässigt ganska pubertalt och lät överlag typiskt "Trollhättan". Lätt när man är uppvuxen med Cirkus Miramar kanske. (Jag känner förstås igen mig i att vara pubertal i mitt eget skapande och påstår inte att jag är bättre på något vis.)





Däremot var I'm Kingfisher grymt bra från början till slut. Plus för First Floor Power-t-shirt. Minus för att byta om till skjorta innan konserten. Var smått orolig när sista låten skulle vara "ganska lång" att den inte skulle klocka in på den universella lång-gränsen på 10 minuter, dock klarade den sig utan problem och jag var nöjd.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen