torsdag 10 november 2011

The Circle pt. II

Seriöst. Jag gick upp, låg och frös i någon timma, började skissa & målade första stadierna. Åt sedan frukost, efter många timmars arbete, vid typ 5-6 på kvällen. Sedan har jag fortsatt och nu är klockan fan snart 10. Fast det är ju egentligen inget underligt med det. Men jag gillar min...enkelspårighet. Jag har tappat ord bara på den här korta resan känner jag.

Inte jättenöjd med uttrycket, men det får gå. Jag är även lat. Även väldigt underligt av mig att ha med en piercing (då det till visst mått sätter karaktären i en slags tidsram) men det hängde med från skiss-stadiet. Satt och lattjade lite för mycket och tillslut kunde jag helt enkelt inte se det utan piercingen. Dock är min favoritskiss såklart den där hon spyr...funderar på att göra något av den.

Är faktiskt riktigt nöjd och det är första gången på länge. Tror inte ens jag behöver lägga färg på den, utan den får förbli som den är. Huzzah!



Akryl på pannå, 122 cm * 75,5 cm.
2011.11.10

Inga kommentarer: