lördag 26 november 2011

Self-Loathing

Första självporträttet på ungefär 10 år. Hade egentligen velat göra det ett naturalistiskt självporträtt, men på grund av tidsbrist kör jag på det gamla vanliga temat. Det är trots allt en väldigt fri uppgift och kunde likväl vara någon slags abstrakt representation av ens självbild. Hade inte gjort det överhuvudtaget om det inte var en skoluppgift som måste vara klar tills på tisdag, men det är alltid fint att få måla lite. Är helt klart det som är själva meningen med att jag hoppade på kursen...så jag blir tvingad till att vara kreativ.

Finns ett par saker jag irriterar mig på, så det kan hända att det blir lite mer jobb på den. Men den känns just nu i stort sett färdig ändå. Det blå över ögonbrynet till höger samt håret längst ner på sidorna. Vill inte ha det helt svart, men känner inte att västen bör få så mycket yta heller. Det gröna bör få aningen mer blått i sig tror jag, dock känner jag mig själv rätt bra och vet att jag nog kommer slacka istället för att jobba...




122cm * 75,5cm
Akryl och vattenfärg på masonitskiva.

Inga kommentarer: