Härden: Fucktards, Bombangrepp & Deathcage

Ställer mig osäker till bandnamnet "Fucktards". Däremot var ju musiken djävligt go punkrock och dom körde även en Bad Brains-cover (Sailin' On). Tror det här kan bli något. Suktade efter mer vid spelningens slut, men det fick man ju inte. Men känner hellre så än att det blir för mycket.

En av medlemmarna hade på sig en pastisch utav den klassiska A.C.A.B.-tshirten där de bytt ut C:et mot ett "R". Hoppades innerligt på att det skulle stå för "Retards" (för den som är lite bakom flötet så skulle det alltså stå "All Retards Are Bastards"). När jag fick en närmre blick så såg jag att skaparen bakom t-skjortan självfallet inte hade samma humor som mig och jag blev såklart superduper-ledsen.



Bombangrepp gjorde sin andra spelning. Det gick uppenbarligen sådär. Det visade sig att gitarrlådan de lånade på Härden bara hade ett fungerande högtalar-element. Antar att det var därför. Kan ju inte gett mycket till medhörning...eller ens ljud ut.

Tyckte Deathcage stundtals var riktigt bra, men ofta dränktes det i lite väl mycket/långa/fula/glättiga metal-solon som jag inte riktigt klarade av. Inte just den kvällen i alla fall. Men när de inte höll på och förstörde på det viset var det grymt. Sångaren blev man nästan rädd för, på ett bra sätt. Djävligt bra grejer. Dock o-punk med typ tusen (eller 4-5) cymbaler.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen