Primavera Sound: Lördag

Parkspelning. Sand. Mitt på dagen. Favorit i repris med andra ord. Tyckte att det var lite för flådigt förra året i katedralen men nu var det tillbaka till samma recept men i annan park. Började med Obits. Djävligt rockigt men tyvärr utan mycket experiment eller urballning. Det höll liksom men saknade lite gnista. Men jag gillar det. Rick Froberg såg nu dessutom ut som Thurston Moore...om Thurston hade fastnat helt i tjack och lyssnat ännu mer på The Stooges.


På andra scenen i parken så var LA-brudarna Bleached på väg att sätta igång. Robin och Ola kom dit och frågade vad det var. Jag svarade att det var riktigt dålig treackords-punkpop av indiekids som säkerligen hypats för att de har folk i scenen som kan dra i trådar. Så var det också. Fast innan trodde, och hoppades jag, att de hade trummaskin. Istället hade de hyrt in typ deras musiklärare från lågstadiet som satt och inte tog något seriöst (vilket jag förstår). Fy fan. Jag hatar Bleached och de fick spela 3 gånger på festivalen. What a waste.


Dagen efter råkade jag läsa någons recension, och rekommendation, utav deras 7:or i Maximum Rocknroll och jag blir så trött. Fan!

Tall Firs var trevligt men egentligen inte så mycket mer än så. Inget dåligt, men nog något jag hellre lyssnat på hemma i soffan. Inte lika ledsen längre att jag missat dem så många gånger på Koloni.


Girls Names var segt. Atlas Sound också. Tänkte se lite på Off! fastän jag inte blev så impad av deras platta. Hype Williams också, men folk avrådde mig efter hennes Röda Sten-spelning. Yo La Tengo och Beach House spelade på andra sidan stan, och ingen av oss pallade att sitta av 4 timmar innan Shellac. Vi var sämst. Gå hem fastän man hittar gratis knark.

Rufus

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen