Primavera Sound: Söndag

Söndag Parkhäng...igen. Det sista i Frangelico-flaskan rann ut i 4 shots och det adderades några öl på det - perfekt. Mer förvirring angående brist på information. Milk Music hade bytt scen, men blev försenade eftersom de saknade en gitarr. Det är sällan förseningar är bra, men nu var det onekligen det när ganska många missat scenbytet. Milk Music var ännu bättre den här gången, till den graden att jag skämdes över att jag spelade in istället för att faktiskt digga musiken. Känner mig dålig när jag, på sätt och vis, prioriterar en djävla blogg framför mitt egna liv.

Önskar jag hade köpt basistens bas som han försökte bli av med för 100 euro. Hade varit fett värt, men orkade inte med Ryanair-krångel. Fan också.

Överlag alldeles för durigt för att jag vanligtvis skulle klara av att lyssna på det, men det är något speciellt med deras musik. Lät stundtals som Dinosaur Jr., påminde aningen ibland om Sonic Youth fast glättigare, gladare, men överlag mer som The Stooges på något vis. Lätthanterliga, men inte helt klockrena, referenser som borde få de flesta att kolla upp grabbarna...om inte videoklippen räcker.


Efteråt var det fortsatt dekadens. Dödsrace mot Gråben som resulterade i en sprucken tumme, folk köpte chokladkakor (hela korgen tror jag nästan) av någon designstudent som bakat och gick runt och sålde, gömmande av demonstrationsflagga och slutligen att äntligen kollapsa lite (efter lägenhets-städ) efter en vecka av halvdant festande.

Rufus

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen