Whelan's: Il Sogno Del Marinaio & Chelsea Light Moving

Rätt sjukt sammanträffande med den här spelningen. Det första jag skrev ut på jobbet, för att ha några slags prydnader på väggarna, var just gamla flyers med SONIC YOUTH och MINUTEMEN och även lite klassisk Raymond Pettibon-konst. Så dyker CHELSEA LIGHT MOVING, IL SOGNA DEL MARINAIO upp och spelar i Dublin...på RAYMOND PETTIBONS födelsedag.




Som ett loungeband som rökt på, blivit uttråkade av segheten och bestämt sig för att tjack är mer deras drog och sedan tagit jazz-requests från en full publik. Det jag minns av sången var något mumlat och påhittat som förde tankarna till MAGMA utan egentligen vara särskilt likt. MAGMA som barn...eller mongo. I slutet, av deras del av kvällen, när en sträng gick för gitarristen så började MIKE WATT och trummisen köra en fruktansvärt bra tolkning av FUN HOUSE av THE STOOGES. Given höjdpunkt för kvällen. Inte det bästa jag hört, men jag tröttnade aldrig heller. Kommande akt fick mig att ge ifrån mig en och annan gäsp, men nu när jag ser det i efterhand måste det varit andra omständigheter än deras framträdande.

CHELSEA LIGHT MOVING imponerade mer när jag såg dom förra året i Göteborg: THURSTON MOORE & FRIENDS
Det var bra, men jag ser alla gånger hellre SONIC YOUTH en dålig dag. Var dessutom tvungen att gå från spelningen innan den var slut, och fruktar att jag eventuellt missat ett gästspel av Mike Watt, som helt klart var stjärnan denna afton. Utfyllnadstext: Hade velat ha mer öl i mig. Spelstället var litet och skönt. Vill dit på fler spelningar.






Kommentarer

Anonym sa…
great photos. could you please correct your youtube video's title? il sogno del marinaio. not sogna. so that people can find your video. thanks.
Thank you.
Already done. Weird, since I spelt it right in here and in the tags on YouTube. Hm.

Populära inlägg i den här bloggen