Truckstop Alaska: High on Fire



Började kvällen med att testa måttstocken av pizzor, vegansk kebabpizza, på Pomerans i Biskopsgården. Utan tvekan väl godkänt; till och med mer mättande än Old Corners pizzor och osten var sjukt grym. Klibbig och smakrik. De enda minusen är det höga priset och avsaknaden av isbergssallad, men det kan man ju lägga till (men då blir det förstås ännu dyrare). Pizzasallad ingick dock och det är alltid ett plus. Jo, det blir nog fler besök där, men inte innan spelning. Förresten har dom inte öl, det är ju också ett minus. Men det var en bra pizzeria. Pizza!!!

Kom fram till en lagom lång kö, som min kamrat kompis-myglade sig in i någonstans i mitten. Något jag, som är fruktansvärt opunk, inte sysslar med utan ställde mig där jag hörde hemma - längst bak i kön. Det var trots allt rätt liten risk att misslyckas komma in. De flesta var nog på PATTI SMITH och skulle nog inte tro att det var många som fick vända vid dörren. Dock ville jag stå var som helst annars då personerna bakom mig i kön var totala idioter som var så fulla av dynga så det var svårt att filtrera bort. "Skönt" gäng som snackade skit om folk på samhällets botten och så. Hann med några öl och HIGH ON FIRE körde på i lite över en svettfylld timma. Det var bra men ingen religiös upplevelse, så som några verkade få det till, men en stadigt bra kväll. Ångrar nog inte mitt val att gå detta framför det som skulle stå på scen på Liseberg. Inte än i alla fall. Stort plus till Matt Pikes uttalade Sticky Fingers-hat.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen