Koloni: Sork & Vialka

Råkade gå förbi ett systembolag utanför mina vanliga trakter och blev vansinnigt sugen på att ta ett par öl på vagnen på väg till det mycket trevliga OCEANEN. Råkade köpa dubbelt så många mot planerat och fick sätta mig på ett blåsigt torg och glo på fåglarna innan jag fick slut på dom. Väl inne så möttes jag av ett närmast tomt golv men lyckades ändå börja prata med flera stycken mer eller mindre okända ansikten. Jag som brukar hålla mig för mig själv. Men det var väl trevligt att få chansen att göra bort sig lite! Mina planer på att inte dricka fler öl grusades ändå efter 5 sekunder och fick den första ölen som en nyanställd någonsin hällt upp. Vilken ära! Franska duon VIALKA, som spelat otaliga gånger på KOLONI men som jag ändå aldrig lyckats pricka in att se, gled in på scen först. Mina minnesbilder är rätt vaga nu morgonen efter då jag har sovit dåligt eftersom jag lyckades somna med en vattenflaska i sängen. Vid insomnandet är jag säker på att den var både upprätt och fylld, men det varade nog inte länge då jag vaknade någon gång med en stor vattenpöl i sängen och var allmänt kall och trasig och fick lägga mig på den lilla skarv som inte hade fläckats. Det minnet säger är att det var kvasi-skev folkpunk av något slag och att jag gillade det mycket mer än en blöt säng, men det var det värt. Blir dessutom alltid omåttligt lycklig när någon ställer sig upp för att trumma.

Nästa band, SORK, har varit med tidigare på bloggen. Minst en gång. MAG vet jag aldrig om jag filmat och SURPLUS PEOPLE blev det nog, till mitt stora förtret, heller aldrig. Det är något jag tänker på varje gång jag tänker på det här bandet. Ja, ja, ska sluta gnälla. Senast vill jag minnas att det var mer krautgöttigt och rymdigt, men det kanske var lokalen som gjorde det och att orgeln då nog fick mer plats. Nu var det mer rakt på sak och jag gillar att bandet kan ha lite olika humör eller framtoning på det sättet. Någonstans mitt i allt detta pratade jag dålig finska med en finsk utbytesstudent som pluggade konst eller textil eller jag vet faktiskt inte längre, funderade på att fota alla goa grejer som ritats på toalettväggarna, sjöng på Alkberg och åkte förbi en Stadium-affär som tappat sitt "t" och blivit Sadium.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen