K-Town Festival 2015: Direct Youth, Canine, Impalers, Ajax, Maailmanloppu, Life Fucker & Agent Attitude

DAG 1:
Försökte lägga mig sent för att vakna senare. Vaknade ändå innan klockan. Förstås outvilad. Eftersom min enda huvtröja låg i tvätten, efter att den hamnat på den regniga sidan av tältet på PSYKJUNTA, så tänkte jag köpa en ny och även magmedicin innan tåget. Hann självfallet inte med det. Ställde mig på perrongen och väntade på mitt nästan försenade resesällskap, Oscarsson. Uppenbart nyvaken och bakfull med en Subway-macka i handen. Kliver på tåget och hamnar på platser precis bredvid Andreas och Fredrik. Gött! Speciellt med tanke på att förra årets granne var en rasist-kärring. Rätt snabbt märker den bakfulle att tidigare nämnda macka hade fått rostbiff i sig och där var veganens frukost förstörd. Framme i Köpenhamn hade vi planerat att ta det lite lugnt med några öl på en krog innan vi checkade in och stack till festivalen. Stället vi var på senast var stängt och vi strosade istället runt lite och hittade en skivaffär att blåsa pengar i. Var nära på att norpa IN GOD WE TRUST, INC. med DEAD KENNEDYS, FAMILY MAN och IN MY HEAD med BLACK FLAG men Oscarsson snodde på sig dom istället eftersom jag är ett långsamt kräk. Innan vi mötte den enorma och långsamma kön så fick vi även i oss varsin mättande falafelrulle på ett ställe där dom ropade ut beställningarna via ett karokesystem, eller liknande, med eko. Skämtade mycket med gästerna via det och det skapade allmänt skum stämning. Gött.

DIRECT YOUTH öppnade festivalen föredömligt. Attack rakt in i skallen. Ap-bra.

CANINE. Fick ibland känslan av att det var BLACK SABBATH spelande power violence. Låter flummigt, men det var för djävla bra. Det bästa på hela festivalen för min del. Trodde ibland det var mellanspel men det tog tvärt slut, just som det ska göra, men det var verkligen med sin egen skruv på saken.

DAILY RITUAL. Sjukt tråkig punk-rock. Nicka i takt med musiken...halvdana poser. Fick en känsla av att vara på STICKY FINGERS eller något. Orkade inte vara kvar.

IMPALERS. Skulle inte CANINE spelat så hade detta varit det bästa. Se även spelningen i Stockholm här.

AJAX. Dödstråkigt. Det var asbra i Stockholm men här lät det bara trist. Fattar det inte. Säkert mig det var fel på. Överdos av bra band.

DAG 2:
Introducerades till Banko (en dansk version av Bingo med musik) och vann ta mig tusan. Hoppas på att 128:an drar igång sådant innan spelningar eller något. Fanns även ett frågeformulär som några zinemakare gjort och samlade in svar från besökare. Var så satans gött häng den här dagen att jag missade det mesta och inte riktigt minns hur det jag såg var.

DAG 3:
Vaknade upp efter 4 timmars sömn och såg att min Cervantes var som bortblåst av en väderkvarn. Skor, kläder och mobiltelefon kvar. Försökte somna om och halvsov tills det knackade på dörren. Reste mig upp för att öppna eftersom jag trodde det var Oscarsson. Det var personalen som skulle städa. Jag ursäktade mig och började klä på mig och samlade ihop mina saker. Sprang runt och letade efter den försvunne. Bankade på toalett- och duschdörrar; inget svar. Gick över till andra byggnaden. Ingen hade sett till honom. En i personalen hade dock hört något om någon som väckt hela byggnaden mitt i natten och beskrivningen passade in på honom. Kollade igenom alla utrymmen igen utan resultat och gick tillbaka till rummet för att börja plocka ut våra saker. Men där satt han. Tydligen hade han sprungit iväg och panik-kissat på natten, glömt nyckeln och inte kunnat komma in. Stått och bankat och sparkat och gormat och väckt alla UTOM mig. Lagt sig inne i damernas dusch (där jag inte kollade) och sovit där några timmar. Stackarn såg förstörd ut och skyllde självfallet allt detta på mig.


Ursäktar för alla kackiga foton. Gjorde ett bättre jobb på K-TOWN 2014:
http://neverunderstandgbg.blogspot.com/2014/06/k-town-hardcore-festival.html

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen