Action i parken: Allvaret, True Moon & Night Viper

Förra årets Action i Parken [länk] bjöd på bland annat VÅNNA INGET och DOLORES HAZE. Min önskan att TRUE MOON skulle ta över stafettpinnen från VÅNNA slog in och line-upen i övrigt blev ännu bättre än sist. Tycker det är svingött med en gratis minifestival utomhus såhär i brytpunkten mellan sommar och höst. Nästan mitt i stan dessutom. Det enda konstiga är ju att det är på kanten av en rullbrädspark där en mängd kids åker under spelningarna och man själv står närmast strandad på en liten ö och tittar på banden som någon slags strandad mupp. Dock hade jag själv tyckt det var så-in-i-helvetes fräckt att åka bräda till live-musik. Om jag nu höll på med sådant. Nåväl. Årets öppnande band var de alldeles lysande ALLVARET (4/6) - hemmahörande i Göteborg (tror jag) och punk-rocken. Tidigare nämnda VÅNNA INGET och också HOTET är bra referenspunkter för att fatta hur dom här låter och kanske så även TERRIBLE FEELINGS. Den där vågen av svenska punkband som försöker låta som, eller kanske snarare hämtar inspiration från, tidiga svenska punkband som kanske aldrig egentligen lät riktigt såhär. Nu målade jag in mig i ett litet hörn. Jag blir dock ofta lite rädd för hur bra, eller snarare skickliga, så många punkband är idag. Att all skit på något vis borstats av. Men idag finns det kanske inte så många ursäkter för att vara "dålig" på att spela musik. Men nu babblar jag bara på om annat. Det var gött och dom hade vettet att hålla sig runt den där oheliga 20-minuters-gränsen. Någonstans i slutet lät också sången nästan som X-RAY SPEX egna POLY STYRENE. Det var grymt.

BROWSING COLLECTION och THE GUILT lyckades jag missa men prickade in dom alltid lika strålande banden TRUE MOON och NIGHT VIPER. Filmade dock inte dom, vilket jag ångrar lite. Men alltid lika gött att slippa hålla i kameran. Svinbra kväll.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen