Fängelset: Its For Us, Vånna Inget & Del III

Det blir bara något kortfattat nu. DEL III var lika bra som alltid, men ljudet var inte riktigt med dom. Förstår inte varför. Musiken som sattes på efter deras set var dessutom högre än dom, så det kändes inte som att det var på grund av någon begränsning. I det läget förstod jag ingenting. Nästa band, IT'S FOR US, hade jag inte sett innan då jag inte tog mig till Sekten när dom spelade där några veckor tidigare- jisses vad jag ångrar det. Riktigt bra, lite halvt atmosfärisk, post-punk. Tror det är synthen som gör att det känns så då det liksom alltid ligger en matta och maler. Men gitarren bidrar nog minst lika mycket till den svävande känslan med all reverb och delay. Överlag typisk nutida. När jag sedan köpte skivan blev jag inte jätteförvånad över att dom låg på LUXURY och det talar väl lite om att riktningen är aningen åt pop-hållet. "Huvudbandet" var lika bra som alltid. Även om jag själv tycker om att dricka kände jag ändå pepp på "spola kröken"-t-shirten. VÅNNA INGET är så himla tuffa. Jag gillar dom.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen