Utmarken: Viking Jews, Implicit Ruin & Innercity

Som vanligt fruktansvärt bra fast så djävla segt att alla hade så korta sets. Kändes som att alla körde 15-20 minuter och jag hade gärna velat höra lite till. Dock hellre mersmak än tröttna på att det är för långt. Var liksom inställd på att bli kanonfull och stanna hela natten. Lite på grund av djävligt jobbiga händelser tidigare i veckan och så. Samtidigt var det väl skönt att slippa agera ut det där. Eftersom det som sagt var så korta spelningar så hann jag inte spela in något annat än typ tre fjärdedelar utav Viking Jews, som helt klart är inspirerat av att röka jazztobak i badkaret och tänka på delfiner och lyssna på valsång, låtar och en liten, rätt meningslös, snutt av Innercitys avslut. Implicit Ruin gjorde en bra debutspelning och hade sköna svartvita klipp på industrier som spyr ut rök och så. Klyschigt men funkar ändå alltid. Precis det man kan förvänta sig av ett power electronics-projekt liksom.




Nu ska Utmarken gå i graven men det är som tur är ett par spelningar kvar. Vill så gärna se Woods på Pustervik nästa vecka men det lutar ändå åt att knalla till Skårs Led istället för att klämma ut några sista goda minnen från Utmarken. Inte för att påstå att jag varit någon direkt stammis då jag missat de flesta spelningarna jag velat gå på där, men ändå kommer det lämna ett tomrum. Hoppas på att ett liknande forum kommer öppnas när det väl är slut där. Det värsta är nästan att jag kommer missa avslutningsfesten. Fy fan. Kan ju verkligen se framför mig vilket härj det kommer bli då.

Utmarken-kalendarium:
28/5 - Avslutning
8/5 – Keränen, Umpio, Vanhala (Finland)
9/4 - Iceage, Red Flesh, War (Danmark), Sewer Election, Arv & Miljö
24/3 - Elisha Morningstar (Italien), Jasper TX, Hills

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen