Nattmaran: LR, Family Underground & Lust For Youth

Tyckte själva grejen med sprayburk med kontaktmikrofon snuddade vid genialitet. Själva idén alltså. Men tyckte inte det togs någonstans utan kändes som ett alldeles för långt intro, men det var utan tvekan värt sin väntan. Bland det trevligaste i power electronics-väg jag sett på ett tag. Gött.

Redan efter 2 öl på stället försökte de pracka på mig mellanöl. Fult! Men sådana trick går inte en ärrad veteran på. Dock såg jag inte alla älg-öl, så jag blev väl lurad ändå. Smart taktik. Fan. Älgen alltså. Skulle jag fått i mig några sådana...


Segt. Dubbla e-bows? Gitarristen tappade dom hela tiden. Lustigt.
Orkade inte vänta på att det skulle komma igång, och eftersom jag trodde det aldrig skulle göra det, så hängde jag med min bästa vän, ölen, istället. När jag satt utanför så hörde jag att det även blev sång och grejer och det lät rätt gött. Braj-musik. Passade gott att sitta till, konstaterades det.


Lust For Youth har ändrats, eller snarare utvecklats. Vill fortfarande jämföra dom med The Jesus & Mary Chain. Kanske mer nu än innan, fast att dom möts på mitten mellan JaMC och Bonnie Tyler typ. Djävligt bra var det. Någon påstod att det nu var mer synthpoppigt, och jag förstår vad den menar, men höll på fyllan inte riktigt med utan ville bara tänka på Bonnie. Det mörka finns kvar, med sången i bakgrunden, men melodierna har förts fram mer än tidigare och det är inte lika utdraget och svepande.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen