Filler: Contraz, Heavy Makeup, The Inseminoids & The Dahmers

Började dagen någonstans med att vilja gå på skivrunda, blev instället full och kollade på folk som snubblade på en kant på Andra lång. Efter det somnade jag några gånger på vagnen men kom tillslut fram till Sandarna. Lika onykter som alltid.

CONTRAZ, som börjat gå varma i Göteborg, gjorde sin typ tredje eller fjärde spelning och öppnade i skaterampen och ni som följer bloggen vet nog redan hur det låter. Post-punk med en stark lutning åt gåff men har någon punknerv och kör en Dead Moon-cover. Vet inte om det ger någon vettig bild av det, men dom har även en ko-klocka med i bilden och det borde väl få de flesta att hajja till och glo lite på det. Låter ju som om det är ett mischmasch av influenser, men tycker det hålls ihop på ett bra sätt. Låten "Ramas Muertas" låter som BAUHAUS.



Efter det spelade hela min anledning till att åka hit: HEAVY MAKEUP. Tagit det bästa ur BLACK FLAG men kör, eller kör över om man så vill, på sitt eget vis. Gött med en konfrontativ sångare och "konstiga" riff. Det finns inte mycket sådan här hardcore i Sverige (som jag känner till), utan det är i så fall U$A man får leta sig till. Det finns ju flera nutida råbra amerikanska "mysterious guy"-hcpunkband, men kan inte komma på något som är en rättvis jämförelse. JUDAS CRADLE har precis släppt debut-kassetten så sitt inte och håll i plånboken - konsumera pönk!


Om jag inte var full innan, så var jag det nu. Hade hunnit häva ur mig "jag hatar adoptivbarn" och andra klassiker. Kommer någon ihåg allt det andra får ni gärna fylla i. THE INSEMINOIDS sparkade igång och jag var fortfarande på plats trots att jag bar på en stor rädsla för att jag mot bättre vetande skulle kliva ner i rampen och sedan kräla runt som det djävla fyllot jag är och aldrig komma upp. Någonstans tänkte jag att de lät som om de vore THEE OH SEES småbröder som upptäckt punken. Det var alltså surfigt och punkigt, vibbar från 50- och 60talet...men eftersom det inte finns särskilt mycket vågor att surfa på i Sverige talar mina fördomar om att det säkert mer är skejtare, men kanske främst Rockabilly-folk, som är inne på detta. Vad jag tycker om rockabilly/psyschobilly behöver vi inte gå in på.


Var, som alltid, inte särskilt peppad på huvudbandet. Denna gången hette dom THE DAHMERS och spelade någon typ av rock som jag är rätt obekant med och vet därför inte vad jag kan skriva om det. Det var väl kompetent liksom...men kompetent betyder sällan intressant. Dock erkänner jag att det svängde aningen bättre än vad jag hade väntat!


En shoutout till Hampus då som vi skyller på att Falafelmongo får text igen. Utöver detta så ska även Ramon/Filler ha ett stort tack. Tackitack!

Kommentarer

Anonym sa…
Vad häftigt att du kan skryta om hur full du varit. Så jävla pönk!
Falafelmongo sa…
Är man en loser i övrigt måste man ju samla punkpoäng på något sätt! Puss! <3

Populära inlägg i den här bloggen