Truckstop Alaska: Bob Log III & RC Face




Sprang till MUG efter jobbet för att köpa en ny mikronfon då den gamla säckat ihop helt. Trist utgift för något man inte får särskilt mycket tillbaka av. Fast jag ska inte gnälla. Hann sova 30 minuter och sedan förfest med konstig stämning och sedan iväg. Sällskapet försvann då de tyckte det var tråkigt på Truckstop. Lallade runt själv och gjorde väl inte särskilt mycket ljud av mig. Märkte i slutet av RC FACE att den nya mikrofonen lagt av. Vad faaaan. Därför dålig ljud på båda spelningarna. Borde självfallet testat micken innan och så, men har inte haft problem innan. Köpt nytt SD-kort nu också (tråkig utgift nummer två) för att testa om det vill bättre. Vänersborgarna påminde närmast om LIGHTNING BOLT och dom var svinbra. Spattiga trummor och urballad bas med en drös effekter. Hade jag sett dom den där gången när SOB PARIASSOUND spelade på Trucken så hade inte den kvällen varit ett sådant bottenskrap.

BOB LOG III var gött. Lite väl lång spelning kanske, men det var säkert mest mitt humör. Min relation till Bob är främst festivaler i början av av 2000-talet men oavsett så uppskattade jag det förmodligen mer nu än då. Gillade humorn i att se avslutet på varje låt som en slags "accomplishment" och han ställde sig upp med näven i luften och skrek "yeah!". För den oinvigde så var detta också urballat, fast på ett annat vis än det skräniga förbandet. Här har personer på scen halverats till enbart en person och det är väldigt amerikanskt och bluesigt fast på en udda sätt. Han har även en lila heldräkt på sig och en pilothjälm och allt sammantaget känns det som att han skulle passat in någonstans i Gummo, och det är jag glad med.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen