Klubb Dead Rhythm: Impalers, Ajax & Data Control

Slutade jobbet för dagen och plockade med min kasse med öl till tågresan från Göteborg upp till Stockholm. Satt och läste More Noise och hade det allmänt gött. Plockade upp en öl och såg att den var över 7%. Stoppade ner den i påsen igen och fiskade upp en annan. Visade sig att även den hade samma halt. Tredje gången gillt och samma utfall...ja ja. Blev ju helt enkelt tvungen. Mötte upp en kamrat på ett par snabba öl på Lion och traskade sedan vidare. Väldigt rund om fötterna redan. DATA CONTROL gick på och det lät gött. Ganska rakt på sak och aldrig särskilt snabbt utan höll på och harvade i ett medel-tempo. Trallvänliga melodier och den närmaste referensen jag orkar fiska fram ur min lilla hjärna är nog REGULATIONS men det är rätt långt ifrån men ändå samma sub-genre. Tyvärr var det dåligt ljud genom spelningen och jag var orolig att det var något jag skulle få genomlida med dom två andra banden också men sådan otur hade jag inte.

AJAX, från det Stora Äpplet, var näst ut. Ska det jämföras med öppnarna så var dom här en miljon gånger argare. Mer d-takt. Mer hardcore-punk. Mer gött riffande än slingor. Tyckte inte föregående band var särskilt dåliga, men här började det bli riktigt värt att jag tagit mig upp till huvudstaden. KATORGA WORKS har släppt deras andra 7" och jag plockade dumt nog inte upp den varken här eller på K-TOWN. Även om jag försöker köpa så lite skivor som möjligt så borde jag verkligen tagit denna. Om det var något som stack ut var det verkligen den råa sångaren.

Slutligen kan man inte tycka annat än att nästa band, IMPALERS, var för djääävla bra. Inga djävla trams - rått rens rakt igenom. I första låten visar dom upp grym hardcorepunk med ett vers-riff i samma anda som TOTALITÄR men efter det så går det över mer till CIMEX-allvar. Har även ett överlag mörkare, eller ondskefullt, sound än TOTALITÄR. Helt klart doppat fötterna lite lagom i metal-grytan. Sången och solo-gitarren gör att man märker av att dom är polare med WICCANS som också är från Texas. Den konstant headbangande basisten med batiktröja blev snabbt en favorit.

Åkte efteråt ut till min vän "söder om Söder" och blev serverad lite fyllekäk i form av pasta och ris med sojafärsgryta och så glodde vi på SPUNG och däckade. Vaknade sedan upp i panik och drog på mig skorna och sprang ut. Hade beställt taxi några timmar i förväg eftersom jag inte skulle hitta till Tullinge station från min sovplats. Kliver in och chauffören visste inte var det låg. Han körde runt lite. Min panik stegrade sig. Han frågade tillslut den ende som var ute vid klockan 6 om vägen. Hann fantastiskt nog med tåget och inmundigade den stadiga frukosten vatten och chips. Tjôtade lite med den trevliga, medelålders, damen som var min granne och sa att hon fick puffa till mig om min musik läckte ut för mycket. Hon skrockade lite och sa, ordagrant, att jag fick kräma på bäst jag ville. Jag längtade plötsligt efter att bli äldre.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen