Koloni: 6-årskalas med Pistol Disco, Sork m.fl.

Kom iväg rätt sent och min kväll på Truckstop började i slutet av Bromanders föreläsning. Hörde förstås inte ett smack tack vare allt pladder från annat folk. Men det är väl ok antar jag. Är rätt nöjd med att enbart läsa hans serier egentligen.

Har skrivit Pistol Disco någonstans tidigt i min lilla Gröna, så det var gött att äntligen få se dom live. Det var djävliga goa krautstinkande låtar. Tyckte nog spelningen var lite kort bara. Jag undrar vart all kraut-hype egentligen kommit från. Känns som att vartannat band som är intressant har lånat en del från krautrocken. Menar absolut inte att jag lipar över det, snarare motsatsen, men det är ändå lustigt.


När jag stod och lyssnade på Sork tänkte jag att det fan känns som någon slags bra version av nu-metal och kände mig rätt dum i huvudet utav den tanken tills en vän, 10 sekunder senare, sade exakt det jag hade tänkt. Hyfsat bra fast jag föredrar både Surplus People och Trapped in a Loop.




Punkig progg eller proggig punk? Nog det sistnämnda då det egentligen inte lät särskilt proggigt. Men Mitt Hjärta Är En Bomb hade definitivt någon slags naiv idealism som kändes som om den kom från slutet av 70-talet. Men det är väl delvis därför jag gillar't, men bandnamnet är fan inte ok. Vet inte om jag gnällt om det tidigare, men jag lyckas fan alltid med att spela in de sämre låtarna. Blir rätt sur över det. Den här var dessutom över 10 minuter (vilket i vanliga fall brukar hinta till att det är en för djävla grym låt), men det här kändes bara utdraget. Början är någon ungdoms-anekdot om sångaren och Pallin. Lite lustigt.


Resten av akterna missade jag kan man säga. Såg väl någon låt på Lake men var inte särskilt sugen på't. Överlag en för djävla bra fest och jag förstår inte hur fyllan kunde guidat mig därifrån innan det var slut enbart pga garanterad sovplats. Kändes djävligt synd. Får ta igen det nästa jubileum.

Morgonen då jag hafsade ihop det här inlägget upptäckte jag att Sleepy Suns nya skiva fått ett datum: 17:e maj! Fest! Skivan öppnar med min favoritlåt, Marina, och det ska bli spännande att höra hur skiten låter när den passerat en studio. Här är förut nämnda låt från 2009 under en parkspelning i Barcelona (Primavera Sound).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen