Koloni: James Ausfahrt & Still Flyin'

Vilken djävla toppenkväll! Det här delar nog första platsen på bästa spelningar i vinter med Utmarkens lusse-spelning. Enda missen (förutom att jag glömde det stora minneskortet till kameran hemma) var ju att gå alldeles för tidigt från spelningen i ett försök att hinna med sista bussen och förstås missa den med en minut. Surt men det hade ju varit rätt värt att få sova i sin egen säng. Tur att man har vänner i Göteborg som räddar en med sängplats gång efter gång!

Jag vet inte ens hur jag ska börja att förklara James Ausfahrts musik eller framträdande. Förvirrad, halvsliskig elektronisk lo-fi pop framfört genom att sjunga till sin musik han spelade upp från en kassett-walkman som han avslutningsvis kastade i marken och stampade sönder. Fruktansvärt bra och på något sätt även fruktansvärt roligt. En förbannat bra inledning på kvällen och jag måste verkligen köpa skivan.




Tidigare bara lyssnat på Still Flyin' på deras MySpace-sida (om jag inte såg dom i Berget när dom spelade där, men alla minnen från den tiden är ju rätt suddiga) och tyckt att det vart lite segt men ändå verkat lovande för ett live-sammanhang...och det var ju inte lite bra heller. Det var poppigt, glatt och svängde som fan. Ord jag vanligtvis nog skulle använda för att såga ett band men det här stack väl ut på något sätt. Kommer fortfarande inte köpa deras skivor eller så men spelar dom igen så vill jag verkligen vara där. Förstår verkligen varför Koloni arrangerade den här tredje spelningen med dom. Men om jag måste ranka kvällens akter så vinner förstås James. För övrigt kul att återse Galleri Oro som det var alldeles för länge sedan jag var på spelning på.




Jag gillar att man i mina videor kan se om Simon är med på en spelning då han närmast alltid sätter två fingrar framför kameran på minst en video per spelning. Spexigt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen