Filler: Totalt Jävla Mörker, Contorture & Painted Wolves

Kom hem från jobbet och tänkte att jag kunde ta det lugnt ett tag. Käka, dricka ett par öl i lugn och ro och sådär. Sedan började det ramla in rapporter om att det var kö redan innan Kajskjulet öppnat och jag började undra om det skulle kännas ok att missa spektaklet eller inte. Efter lite velande var det bara att ta sitt pick och pack och göra ölandet i kön istället för hemma och självfallet var det inga problem att komma in trots folk som var löjliga och gick före och ställde sig med sina polare. Men det gjorde inte så mycket att vara i tid eftersom man träffade så många vänner som åkt in från andra städer som man kunde tjôta med. Kändes i regel som att det var mycket folk som man oftast inte ser på spelningarna som krypit fram. Gött att det finns något som lockar ut dom.

Kvällens avspark stod PAINTED WOLVES för och det var bra till en början men jag har nog tyckt dom varit bättre tidigare, men dåligt var det verkligen inte. Kanske var jag bara inte på humör? Vad vet jag. CONTORTURE gjorde i sin tur en av dom bättre spelningarna jag sett med dom. Rått som alltid och typiskt peppande mellansnack. Två perfekta förband till TOTALT JÄVLA MÖRKER tycker jag, så det hade smartskallarna i FILLER tänkt ut riktigt bra! Väl vid sista akten så hade jag förnuftet vid behåll och fattade som tur var att det inte skulle vara säkert med en kamera ens vid sidan av scenen. Rätt som det var nävarna i luften, hälften av publiken på scen och några surfande över huvudena. Fattade rätt snabbt att jag gjort ett korrekt val som åkt på detta. Får se hur många år det går innan vi ser TOTALT JÄVLA MÖRKER i Göteborg igen men jag vill vara där då också.








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen