Koloni: Margy Pepper, Neutral, No Babies & Bent Spanner, Arty Banner

Nu har det gått för lång tid från att jag var där till att jag sätter mig vid datorn och försöker minnas vad som hände och hur det lät. Allt var asbra. Verkligen skitfin kväll. Har bara nedskrivet för NO BABIES (Oakland, USA) hur jag uppfattade dom. Tänkte på power violence som hämtat mer från fri-jazz eller experimentell rock än från idiot-punk eller "hård" musik. Vill para ihop dom med POINO av någon dum anledning. Låter inte alls lika. Kanske att jag tänkte att en spelning med båda skulle suttit fint. Tänkte någon gång på RAPED TEENAGERS. Oftare på ett mindre varierat, och hårdare, RECUSANT. Fett bra.

Recension på resten får helt enkelt vara. Om jag inte själv kollar igenom klippen och skriver ihop något i efterhand. MARGY PEPPER (Olympia, USA) kändes t.ex. som ett poppigare HOUSEHOLD. NEUTRAL (Göteborg/Malmö) gjorde återigen sin bästa spelning... Känns som att det är bättre för varje gång. BENT SPANNER ARTY BANNER (Malmö) avslutade storslaget. Hade tidigare hört PETS OR FOOD som det här har medlemmar från. Kan inte säga annat än att det var briljant!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen