Egalia: Mole People & Bittra Miner

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om Mole People. Sångaren lät som ett 15-årigt punk-mongo som deppat ihop, och det menar jag alltså positivt. Det som binder ihop det här med Bittra Miner är att det känns som dom båda tagit mycket från punken i slutet av 70-/början av 80-talet. Det var bra och jag kan inte för mitt liv förstå hur man väljer att åka på Nödvärn och Giftgasattack framför den här spelningen.







En god vän tyckte att jag ju kunde spela in hela Bittra Miner-spelningen och likt en djävla robot gör jag ju just det. Var packad, i vanlig manér, och märkte inte alls att det var lite otight utan tyckte till och med att det var bättre än senast. Kikat lite på videorna och står nog fast vid det. Otight kan vara charmigt, och det är det verkligen med det här bandet. Lade upp en playlist eftersom det är hela spelningen, men har ändå alla videor här under som vanligt.
















Som vanligt är jag helt störd men kommer väl skratta åt även det här om några veckor. Fan alltså. Nena, du vet vad jag pratar om...
Minns även att jag lovade att skicka mitt zine till någon, men minns inte vem det var. Så om personen läser det här är det ju bara att påminna mig. Om även någon annan vill ha det så är det bara att skriva...

I övrigt är Egalia ett för djävla fint ställe. Jag gillar't. Borde åka dit oftare.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen