Skull Club: Hills, Altar of Flies & Skull Defekts (w/ Daniel AIU Higgs)

I brist på bättre saker för mig tog jag min ölkasse till Kungsparken och satt i solen vid kanalen för mig själv med min fylla. Efter ett tag kom en omtänksam snubbe(Oscar) fram och frågade hur jag mådde. Jag fick nästan övertala honom att jag faktiskt var glad och det inte var så farligt att sitta själv. Dock var det svårt att säga nej till att följa med bort till hans gäng, så det var bara att plocka ihop mitt pick och pack och slå mig ned. Trevliga kids och jag hade kul trots Prodigy, Nirvana och "Nintendo-core". Det var nästan så det till och med förhöjde stämningen. Parkhäng, på det här sättet, var länge sedan. Passade bra då jag tänkt tillbaka mycket på ungdomens dagar det senaste. Djävligt kallt efter ett tag dock. Var nästan så att jag frågade om man kunde hänka på till husfesten istället för att gå på Nef. Dock sansade jag mig förstås.

På stället tjôtade jag med en nyinflyttad skåning som jag tror hette Simon. Darkthrone-tischa går alltid hem. Dock kan jag verkligen inte hålla med om att nya skivan är något alls att hänga i granen.

Tyckte alla band var djävligt bra. Hills vann nog och det var jag närmast säker på redan innan jag klev in. Visserligen var mellan-låtarna (dom jag spelade in) lite små-sega. Eller snarare sämre än de två andra i jämförelse. Jag har inget emot minimalistiskt trummande, oftare snarare tvärt om, men det var nog ändå inte det som gjorde att det föll. Men jag tyckte som sagt låtarna som tjejen trummade på funkade mycket bättre.




Altar of Flies var djävligt bra. Antagligen bland det bästa bland noise-band jag sett faktiskt. Höll spelningen ganska kort också vilket nog var bra. Det känns bättre att vilja ha mer än att bli proppmätt.



Skull Defekts spelade alldeles för länge men jag gillar Higgs och han funkade helt klart bra som sångare i det gänget. Fast jag måste nog säga att jag gillar det han gör på egen hand bättre. Kalla mig hippie. Han påminde milt någon gång om Jello Biafra vad det gäller framförandet, fast jag har ju ganska lätt till att associera till honom. Dessutom fick jag någon slags hårdrocks-vibb av resten, och det gillar jag ju inte. Yada yada.

Lustiga saker som hände var t.ex. när Higgs rundade lite med micken och två hipster-killar såg skithäpna ut och kollade på varandra med förvirrat förskräckta miner. Eller när Higgs råkade stöta in i en brud som då spillde lite öl på sig och sin kompis. Dom blev sura och gick. Saker som helt klart höjde betyget på spelningen men som inte hade så mycket med själva bandet att göra.







Dessutom har jag gjort en så djävla snygg logga till bloggen. Man kan titta på den och onanera.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen