Härden: Fatal Nunchaku, Ocksen & Humus

Franska Fatal Nunchaku öppnade kvällen på Härden. Tyckte trummisen spelade lite kackigt och det fick mig som vanligt att tänka på vad Joe Strummer sa om det där...men det är ju punk att spela lite halvdant. Som tur är förlikade jag mig med det tillslut och power violence kanske i vissa fallär taffligt spelad grind? Nu låter det, som vanligt, att jag sågar dom. Men tyckte dom var djävligt bra och nog fan kvällens bästa band.




Ocksen fortsatte i samma bana fast hade slängt i lite långsamma partier i mixen. Minns inte om det funkade så bra eller inte, men jag brukar ju gilla't så. Har antecknat att macho-attityden var väldigt påtaglig i publiken samt att det var jobbigt. Minns inte nu, en månad senare, vad det var mer specifikt dock. Hm.


Italienska Humus bröt av från de andra och spelade rå crust istället. Djävligt gött att ha lite sväng i slutet på kvällen istället för att det bara skulle fortsätta manglas på liksom. Hårigt och argt.






Orkade inte vara kvar hela spelningen eftersom macho-attityden kändes mer påtaglig än annars och inomhusrökningen fick mig att må illa. Trist på en annars så kul spelning. Sällan det är tre så bra band samma kväll, speciellt på en punkspelning. Men det var ändå, på många sätt, en väldigt bra kväll.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen