Café MIC: Kungens Knektar, Monotonic Illusions, Our Void & Moffarammes

Uddevallas "Kungens Knektar" var först ut och började med en låt som hette 'Punx Not Dead' med en 'oi oi oi!'-refräng. Strebers, hockeykörer och nödrim. Tre av fyra kepsar (fast verkligen inte i betyg). Låter typisk småstadspunk. Varför är det såhär? Någon i publiken myntade bland annat "Jag har aldrig varit med om något högre"...15-åringar. Fan. Låten jag filmade har en versrad som lyder "(Sitter och funderar på hur livet kunde va', om jag fattat några andra val ida',) Skippat punken för att satsa på betyg..." och det får mig direkt att tänka på Chickenshit Conformist med Dead Kennedys...
"Suck my dick, bitch, man!" skriker bandmedlemmarna till varandra efter konserten när jag sitter utanför och dricker öl. Sångaren kallade mig sedan PK för att jag drack Krav-märkt öl. Grattis.


Monotonic Illusions, som kändes som en kompromiss mellan medlemmarnas smak, fortsatte kvällen. Syns att dom har ambitionen, men det funkar inte. Låt synthen komma fram mer, då den hördes, eller snare när det inte kompades med samma ackord som gitarren, så hade den ett par medryckande melodier! Eller kör hellre på en orgel. Gött med två brudar i bandet, mindre gött att det är på dom klassiska positionerna bas och synth. På baksidan på deras bandskjortor stod det "ska du hänga med och dricka folköl med mig?". Enligt mina anteckningar fick dom dock ett stort plus för att dom hade en låt om filmen Top Gun. Haha. Underbart att jag redan var full här.


Our Void från Alingsås. Mina anteckningar över det här förstår knappt jag själv. Men tydligen var det fruktansvärt...på ett dåligt sätt. Typ som andra sidan av metal-core. Tafatt & oinspirerat/oinspirerande. Tydligen allt jag hade att säga om det. Kan tänka mig att dom kände sig sjukt tuffa som var "tyngsta" bandet för kvällen.


Som den gnälliga djävla gubben jag är så säger jag att Moffarammes var det enda bra bandet för kvällen och det var utan tvekan värt att genomlida de tidigare för att få sig i en dos av Moffa. Klockren Vänersborgs-duo med medlemmar från Affordable Hybrid och Kill Kill Kill.














Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen